Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van henkenellen - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van henkenellen - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Ellen

06 April 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zijn in Kaapstad! Na een goede vlucht (met veel eten) zijn we gisteravond om 21.20 uur geland in Kaapstad. Toch weer heel spannend: de reis waar we een half jaar naar hebben uitgekeken gaat nu echt beginnen. We werden op het vliegveld opgewacht en naar de B&B gebracht. Vanmorgen werden we om half negen opgehaald om de camper te halen. Maar oh, wat dom, ik had er niet aan gedacht om de limiet op mijn creditcard te verhogen. Er zit namelijk een enorme borg op de huur van de auto. Maar ook dit probleem is weer opgelost en konden wij de auto meenemen. Ook weer erg spannend: stuur aan de andere kant, links rijden, schakelen, de rotonde linksom nemen, de verwarring met de ruitenwissers en de richtingaanwijzer, maar ook voetgangers die zomaar de snelweg oversteken, fietsers op diezelfde snelweg en zwervers die achter de vangrail hun onderkomen hebben. Daarbij komen nog de verhalen over bestuurders van minivans die te veel mensen vervoeren, weinig slapen en daardoor ongelukken veroorzaken en de autoverhuurder die verteld over verschillende toeristen die vorige week een ongeluk met een zelfde camper hebben gehad in Namibie........ hadden we toch moeten kiezen voor een camping in Ommen???

Gelukkig werd het 's middags beter. Nadat we de auto zonder plattegrond (die lag nog in de kamer) terug hadden gereden en het zweet van de handjes hebben geveegd zijn we naar het Victoria en Alfred Waterfront gelopen. Dan weten we zondag waar we moeten zijn voor de boot naar Robbeneiland. We hebben heerlijk gewandeld, geluisterd naar straatartiesten en een hapje gegeten. Gewoon genieten en er zachtjes aan van doordrongen raken dat wij deze reis echt gaan maken....

O ja, drie keer raden wat we hebben moeten kopen? Uiteraard: de wereldstekker. We hadden er deze keer wel een bij ons, maar die paste niet. Dus heb je ooit een wereldstekker nodig, kom gerust bij ons, we hebben er genoeg!