Zwemmende olifanten en buffels - Reisverslag uit Kasane, Botswana van henkenellen - WaarBenJij.nu Zwemmende olifanten en buffels - Reisverslag uit Kasane, Botswana van henkenellen - WaarBenJij.nu

Zwemmende olifanten en buffels

Door: Ellen

02 Mei 2012 | Botswana, Kasane

Na ons verblij in Zambia werden we op dezelfde manier de grens over 'gesmokkeld' terug naar Botswana. Wat een enorme chaos bij de grens.

Weer terug in Kasane even boodschappen gedaan voor ons verblijf in de parken. Daarna met het busje mee voor een riviersafari over de Chobe river. Daar zagen we zwemmende olifanten. Wel heel bijzonder, wij wisten niet dat olifanten dat kunnen. Een grappig gezicht met dat slurfje boven water.

Daarna de buffels, ook al van die mooie dieren. En niet te vergeten de Nijlpaarden. Wel 20 bij elkaar. Fantastisch!

Vandaag vertrekken wij naar de parken van Botswana waar wij een dag of vijf door zullen brengen tussen de wilde dieren. We zijn benieuwd. Het is best wel spannend.

Vanmorgen tijdens het ontbijt kregen we bezoek van twee bushbocks. Ze kwamen echt dichtbij. Toen we de rommel op gingen ruimen hadden we twee pakjes drinken op tafel laten staan. Een moment van onoplettendheid was voldoende, twee aapjes hadden de pakjes al en hebben ze leeg gedronken.
Volgende keer nog beter oppassen.

• 02 Mei 2012 - 14:47

Mirjam:

Wat een prachtige foto's!!!!! Echte genieten, ook voor ons!!!!
    Succes de komende dagen!! :)

• 02 Mei 2012 - 17:21

Johan En Truus:

Hoi Henk en Ellen, leuk om jullie reis verslag te lezen en te kunnen volgen wat jullie meemaken. Je zit rechtstreeks in je eigen natuurfilm. Prachtige foto's.
    Veel plezier groet van ons.

• 05 Mei 2012 - 17:19

Diek En Bernardus:

Ha luitjes,ik heb op een oud beriichtje gereageerd.Begint met een K en eindigt op luns

gr

• 05 Mei 2012 - 17:19

Diek En Bernardus:

gr

• 06 Mei 2012 - 12:31

Henk En Hilly:

Hallo Henk en Ellen,
    Wij waren een paar dagen in Duitsland bij collaga boeren(ook spannend).
    Dus even veel leeswerk in het boek Zuid Afrika en ook nog hele mooie fotos, best spannend af en toe.
    Maar we zijn weer bij en volgen jullie verder.
    Geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken, geniet nog maar van het laatste stuk van de reis wij genieten en reizen mee, is voor ons niet zo moeilijk, lekker op de bank en de verwarming aan, want het is hier echt koud, dat missen jullie dan toch maar weer.
    Liefs Henk en Hilly