de eerste dagen met een camper - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu de eerste dagen met een camper - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen met een camper

Door: Ellen

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, Moab

Vrijdag 10 mei

Met de taxi naar Apollo... klinkt eenvoudig maar was het niet. De eerste taxi kwam niet dus heeft de receptioniste een andere gebeld. Die kwam wel.

Toen we aan kwamen rijden zagen we de RV al staan. Klein? Nou, eigenlijk niet. Na een video, persoonlijke uitleg en een aantal handtekeningen te hebben gezet kregen we de camper mee. Eerst maar naar de supermarkt; de Wal Mart. Daar hebben we de koffers leeg gemaakt, de camper ingepakt en zijn we boodschappen gaan doen. Tegen de tijd dat we daar mee klaar waren was het 1 uur en zijn we op weg gegaan naar Canon City. Een KOA camping gevonden en onze eerste nacht in de camper kon beginnen. Tussen al die ontzettend grote amerikaanse campers lijkt die van ons wel erg klein. We hebben ons elektrisch verstelbare bed (jaja!) in orde gemaakt en zijn gaan slapen. Maar o, wat hebben wij het koud gehad.

zaterdag 11 mei

Na een warme douche naar Royal Gorge, een enorme brug over een kloof die in 1929 gebouwd is en $ 350.000 heeft gekost, nu zou deze brug voor $ 18 miljoen nog niet gebouwd kunnen worden.
Op naar de Black Canyon of the Gunnison, maar eerst naar de supermarkt voor een deken en kussens. wij gaan het niet meer koud krijgen!
Zonder permit het park in gereden er zat niemand meer. De camping was zelfbediening; beschikbare plek uitzoeken, envelop invullen, geld erin, strookje eraf en aan de klip op de plek doen, envelop in de bus en het plekje is van ons de komende nacht. nog eveneen trail gelopen, gegeten en op tijd gaan slapen. Nog even wennen aan het tijdverschil.

zondag 12 mei
Wat heerlijk wakker worden in zo'n mooi park. Zeker na een 'warme' nacht. We zijn weer het park in gegaan en hebben een prachtige wandeling gemaakt met uitzicht over de canyon.

Vandaag gaan we naar Arches NP gaan en proberen daar een plekje op de camping te krijgen. Het laatste stuk van de route hebben we de scenic byway nummer 128 genomen. Fantastisch,wat een mooie route langs de Coloradorivier. Prachtige, soms overhangende rotsen en mooie uitzichten. Bij Arches aangekomen bleek de camping voor de hele zomer al volgeboekt. Jammer, geen ' first come, first serve' meer. Nu staan we op een camping net buiten het park, met internet en douches. Ook wel weer lekker. We hebben aan het eind van de middag Arches NP bezocht. We reden via het bezoekerscentrum naar het park. Een weg die langs de rotsen best wel steil omhoog ging en boven aangekomen kwamen we in een compleet andere omgeving terecht. Zo mooi! Een arch is een natuurlijke 'boog' in de rotsen. We hadden vanmorgen van een amerikaans echtpaar gehoord dat Delicate Arch de mooiste is, dus zijn we daar tegen zonsondergang naar toe gelopen. Een pittige wandeling maar de moeite waard. Het was weer een fantastische dag. Morgen gaan we de rest van het park bekijken.

• 13 Mei 2013 - 19:18

Truus En Johan:

Hoi Henk en Ellen, wij reizen in gedachten met jullie mee, kijken via google maps hoe de aangegeven plaatsen eruit zien. Prachtige foto's, dus af en toe voelen wij ons even op vakantie, Groet van ons,

• 13 Mei 2013 - 21:18

Esther:

Klinkt weer erg mooi allemaal en de foto's zien er ook mooi uit zeg! Ik vind het wel bijzonder dat zelf-service op de camping nog bestaat, fijn dat het nog kan! Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen. Geniet er maar van samen! Liefs

• 14 Mei 2013 - 09:33

Diek En Bernardus:

Wat heerlijk om weer zo met jullie mee te reizen ,wij hebben straks ook de halve wereld al gezien dankzij jullie!!LIefs

• 14 Mei 2013 - 16:19

Marrie Blaauw:

Dag schatten, jullie zijn mijn globetrotters, en laten mij op een mooie manier van deze aarde mee genieten. Knap hoor hoe jullie dat allemaal doen, mooie foto"s en mooie eerlijke verhalen. Dit is puur genieten voor jullie maar ook voor mij. Mijn E-J zou trots op jullie zijn ik weet het wel zeker!!
    Heel veel reisplezier xxx liefs, M.

• 14 Mei 2013 - 21:28

Anneke:

Terwijl ik de piepers aan het jassen was dacht ik eraan dat ik jullie site es gauw moest opzoeken want de eerste verhalen staan er vast wel al, en dat was juist gedacht.
    Ik lees over een koude nacht, brr, dat is niet fijn, gelukkig zijn er dekens te koop, je slaapzak was dus niet dik genoeg. Ik zie aan de foto's dat er weer mooie dingen te zien daar.
    Hoop dat er nog vele volgen. Fijne tijd verder.

• 15 Mei 2013 - 11:34

Gerrie:

Lieve Ellen enHenk. Jullie genieten dus volop. heb ik begrepen. Ga zo door. Zondagmorgen is Joannne geweest met de kinderen. Ik stond op het balcon en zag ze aankomen. Joanne voorop met Gijs in de kinderwagen en de meisjes hand in hand er achteraan. Ze waren erg lief, natuurlijk. Ontdekten dat je ook door de voordeur naar buiten kon gaan. Heel voorzichtig en elkaar vasthouden, want samen ben je sterker. Daara kwamen Bert en Annet. Hebben nog even met elkaar zitten praten. Dank je wel Klaaske dat ik jouw computer mag gebruiken. Ellen en Henk een plezierige reis verder. Het is prettig om jullie op je reis te kunnen volgen. Veel reisgenot. Liefs Mama. O ja Maandag ga ik naar Gerrie W. voor een paar dagen.

• 15 Mei 2013 - 13:10

Mayke En De Rest:

Fijne vakantie opa en oma, wij gaan hier oppassen met papa, mama, tessa en gijs. Wij vinden het hier leuk, erg leuk. Je bent mijn beste vriend opa en oma. Ik vind de foto's leuk, vooral die van opa! Nog een hele fijne vakantie, dikke knuffel mayke!

Hey (o)pa en (o)ma, wat weer een leuke verhalen met mooie foto's erbij! Fijn dat jullie genieten daar!
    Op de boerderie gaat het prima, de dames en Gijs vermaken zich prima! Alleen het weer...hebben we het maar niet over....begint wel op te vallen :D
    Geniet er van en we kijken uit naar jullie verdere belevenissen!

Liefs
    Fred ,Jo & knuffels van de kids

• 15 Mei 2013 - 21:39

Harriët:

Hoi!
    Wij zijn inmiddels weer thuis, en kunnen jullie verhalen volgen.
    Leuk! Ziet er weer mooi uit. Een hele fijne reis verder!
    Liefs, Harriët