nog een paar dagen - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu nog een paar dagen - Reisverslag uit Golden, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu

nog een paar dagen

Door: ellen

05 Juni 2013 | Verenigde Staten, Golden

De bedoeling was inderdaad om vanuit Cody naar Rapid City te gaan en we waren al een eind op weg. Maar het weer werd al slechter. De pas was gelukkig open. Veel sneeuw maar we konden wel verder. Maar hoe dichter wij bij Rapid City kwamen hoe harder het begon te regenen en vooral te waaien. Omdat de camper vrij smal is en behoorlijk hoog werd het rijden er niet plezieriger op. Sowieso zwabberde de camper af en toe over de weg. Het werd heel onplezierig. Bij Gilette besloten we bij het visitor center te vragen naar de weersverwachting voor de komende dagen. Vanuit Gilette konden we twee kanten op: naar het oosten richting Rapid City of naar het zuiden richting Colorado. De weersverwachting voor Rapid City was niet zo goed en in Colorado scheen de zon. Niet zo moeilijk dus. Daar kwam bij dat de mevrouw bij het visitor Center adviseerde om vandaag niet verder te rijden richting Rapid City omdat de wind nog harder zou gaan waaien. Vanuit Rapid City was het nog een eind rijden naar Denver en eigenlijk hadden wij het wel een beetje gehad met het autorijden. Gewoon een paar dagen weinig rijden en wat wandelen leek ons een prima vooruitzicht.

Dus hebben wij gekozen voor het zuiden. Bij Douglas stonden waarschuwingsborden langs de weg dat auto's met aanhangers niet op de interstate mochten rijden vanwege rukwinden. Ook wij werden niet echt vrolijker van het geschommel in de camper en zijn we bij Glendo van de weg gegaan. Eerst maar gegeten in de saloon annex restaurant van het kleine plaatsje. Onze serveerster wist nog een camping in de buurt en daar zijn we heen gereden. En het waaide en het regende.......

De volgende morgen waaide het nog wel maar gelukkig niet meer zo hard en vervolgden wij onze weg naar Cheyenne. Dat leek onze een leuke plaats. We hebben Terry Bison range bezocht met het idee de boerderij te kunnen bekijken maar daar mochten we alleen met een treintje over. Helaas. Dan maar naar het Old West museum. Klonk goed maar het was niet meer dan een hal vol wagens uit vroeger tijden. Wel leuk, niet helemaal wat wij hadden verwacht. Zo was het ook met de historische wandelroute die wij bij het bezoekerscentrum hadden opgehaald. Dat ging over gebouwen die er vroeger hadden gestaan. Tja.... dan maar naar de camping; daar werkte internet niet en maandag komt de reparateur. Toen we even met Bennie wilden bellen moest de telefoon nog worden opgezocht. Dat is wel gelukt. Soms heb je van die dagen...... de koffie bij Starbucks was erg lekker.

Verder naar Rocky Mountains NP. Daar hebben we overnacht in Moraine Park en stonden wij naast Ginnie uit Aspen. Zij heeft ons 's avond geleerd hoe je s'mores maakt. Je neemt een biscuitje en een dunne plak chocola erop en legt een biscuitje ernaast. Dan doe je een marshmallow aan een stok en warm je deze boven het vuur (niet erin, dan verbrandt de marshmallow) op totdat deze gaat 'bubbelen'. Dan leg je hem op de chocola en drukt het andere biscuitje erop, even aandrukken en smullen maar. Erg lekker!

De volgende dag door Rocky Moutains NP gereden ,de pas was gelukkig open. Het was een prachtige route. Aansluitend zijn we in Georgetown geweest. Daar waren we 8 jaar geleden ook, net als in Rocky Mountain NP. Daar hebben we dezelfde wandeling gedaan als in 2005.

De laatste twee nachten staan we op een camping in Golden, vlak bij Denver.

Onze laatste vakantiedag. Eerst hebben we een bezoek gebracht aan Buffalo Bill Museum en grave. Erg leuk museum. Door naar Denver voor de laatste aankopen en doorgereden naar Chatfield State Park, net onder Denver. Daar hebben we een picknickplek opgezocht en de hele middag doorgebracht. Even in de camper omdat het een beetje rommelde in de lucht en wat begon te regenen en een half uur later weer naar buiten en daar zitten genieten van onze laatste vakantiedag.

Morgenvroeg proberen alles in de koffers te krijgen, de camper inleveren en naar het vliegveld. Zo komt er weer een eind aan een mooie vakantie.

We zien jullie thuis weer.....

• 05 Juni 2013 - 08:38

Esther:

Lekker s'mores!! Tot donderdag :):)

• 05 Juni 2013 - 19:42

Anneke:

Wat veel sneeuw! Zo wie zo veel verschillende weertypes.
    Gelukkig zijn jullie moedige doorzetters
    tot gauw weer in Holland, kan je ons 'smores leren.
    Groet Anneke