een week verder.... - Reisverslag uit Mammoth Spring, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu een week verder.... - Reisverslag uit Mammoth Spring, Verenigde Staten van henkenellen - WaarBenJij.nu

een week verder....

Door: Ellen

27 Mei 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Spring

Het is al weer even geleden. We hebben een poos op campings zonder stroom en internet gestaan maar vandaag is het weer gelukt. Het was sowieso een bijzondere dag, maar dat komt straks..

20 mei
Na een hele koude nacht, zelfs de extra deken was niet genoeg, hebben we een warme douche genomen en zijn naar het 'sunrise' punt gereden waar we een prachtige wandeling hebben gemaakt. Aan mijn benen kon ik nog wel voelen dat de wandeling in de Grand Canyon nog niet zo lang geleden was.

Na een kop koffie zijn we richting Capitol Reef gegaan. We hadden geen idee wat we daarvan konden verwachten. De route ernaar toe was in ieder geval erg mooi. Zo kwamen we langs Escalante State Park en hebben daar gewandeld in het Petrified forrest, het versteende bos.

Zo'n 10 mijl voor Capitol Reef stond een bord dat de camping in het park vol is. Dan maar een ander gezocht en na een broodje bij de subway vonden wij het genoeg voor vandaag. 's Avonds in het openlucht restaurant van de camping gegeten. We waren de eerste gasten dit jaar. Voor morgen twee verse scones besteld en na de film te hebben uitgekeken (we waren daar gister aan begonnen, maar halverwege in slaap gevallen) zijn we gaan slapen met de kachel een beetje aan. Wij gaan het niet weer zo koud krijgen!

22 mei

De volgende morgen naar Capitol Reef. De film gezien waarin werd verteld dat in de 19e eeuw iemand in de gaten kreeg dat de grond en het klimaat erg geschikt is voor fruitbomen. Er is toen een boomgaard geplant en later kreeg het plaatsje de naam Fruita. Nog steeds staan er veel fruitbomen en is er van alles te koop wat van fruit gemaakt wordt. Wij hebben gekozen voor koffie met bosbessentaart. Het park was leuk om een keer gezien te hebben en we hebben een prachtige wandeling gemaakt.

Op naar Salt Lake City. We hebben nog even een broodje gehaald bij Subway. daar kwamen we toch weer langs en het was de vorige dag erg goed bevallen. Daar konden we ook tanken en toen ontdekte Henk dat er gas lekte. Wat nu... Toevallig hadden we gezien dat naast de camping waar wij stonden een RV-repair zat. wij daarheen. De man zag direct dat dat niet klopte, heeft een nieuwe onderdeel gepakt, Apollo gebeld en na hun toestemming het onderdeel vervangen. De rekening kon rechtstreeks naar Apollo. Dat was fijn geregeld, en goed een uur later reden wij weer,

Iets ten zuiden van Salt Lake City hebben we in Nephi een camping gezocht; Big mountain Campground.

22 mei

Vandaag een reisdag, van Nephi, Utah, naar Palisedes Dam in Idaho. Onderweg maar weer eens getankt en boodschappen gedaan. We staan op een camping vlak naast de dam aan de Snake River. Hier zagen we de witte pelikaan zwemmen en een paar osprey's in de elektriciteitsmast.

23 mei

De komende dagen hoeven we niet zover meer te rijden. Het was maar anderhalf uur rijden naar Grand Teton. Daar hebben we eerst een plekje op de camping gezocht, vuil water gedumpt en vers water getankt, en zijn toen wat gaan rond rijden, we hebben de eerste bizons gezien, een coyote, rode vos, elks, sandhill crane, witte pelikanen, bevers en bald eagle (we weten even geen nederlandse naam).

Een deel van deze dieren hebben we gezien tijdens de float trip; rustig raften over de Snake River, zeg maar. Dik aangekleed, tegen de wind in. Daardoor duurde de tocht een half uur langer. Erg leuk om te doen, smaakt naar meer!

24 mei

Vanmorgen eerst de camping betaald, we blijven hier nog een nacht. We wilden vanmorgen een wandeling maken die mark, onze gids ons had aanbevolen. Maar..... wij konden er met de camper niet naar toe. Dan maar een andere wandeling. Naar twee meren, Bradley Lake en Taggert Lake. Aan het eind van de wandeling zagen we een Moose met haar jong rustig langs het pad liggen. Prachtig. Op de parkeerplaats een kop soep gegeten met een broodje en toen weer verder. Op zoek naar al het moois wat Grand Teton te bieden heeft.
We hebben veel rondgereden maar geen beren gezien. Gids Mark heeft ons tips gegeven waar wij in Yellowstone moeten zijn om het beste wolven en beren te kunnen zien . We hopen dat we ze ook werkelijk gaan zien.

25 mei

Vanmorgen heel vroeg vertokken uit Grand Teton en naar Yellowstone gereden in de hoop dat we diern zouden spotten. Helaas!
Het ene park loopt over in het andere. Eerst weer op zoek naar een camping in Fishing Bridge. Omdat het Memorial weekend is in Amerika heeft iedereen een lang weekend en trekt er op uit. De camping zijn dan aardig vol. Maar in Fishing Bridge was nog plaats voor ons. We hebben eerst onszelf gedoucht en daarna de kleren gewassen. Was wel nodig nadat we een paar dagen niet hebben kunnen douchen.......
Daarna naar de geisers. Wat een totaal andere omgeving is dit. Er is ook eigenlijk geen park met een ander park te vergelijken. Ze hebben allemaal iets anders. Maar wat is het hier mooi!

Na een heerlijke maaltijd in ons huisje op wielen nog een stukje van een film gekeken en weer op tijd naar bed.

26 mei
Op weg naar Madison. Eerst maar een camping regelen. We hadden deze keer het bordje 'vol' bij de ingang van de camping genegeerd en we hadden geluk. Er had net iemand geanuleerd en zodoende was er voor ons een plekje. En wat voor een: zijn wij overdag op zoek naar wild, toen wij 's avonds zaten eten kwam het wild, 7 bizons en een jong, bij ons op bezoek. Hoe leuk kan het worden. Ze kwamen zo dichtbij dat we toch maar achter ons kampvuur zijn gaan zitten.Vooral omdat er een jong bij was. Het kan te leuk worden. Bij onze buren kwam er een nogal dreigend naast hun tent staan zodat zijn niet meer bij hun eten konden komen dat op het vuur lag. Voordat het eten kon verbranden waren de bizons weer weg.
Maar vandaag hebben we nog meer gezien. De 'Old Faithful Geyser' bijvoorbeeld. Het is wel een circus omdat wordt aangegeven hoe laat de geiser gaat spuiten en de banken rondom de geiser dan vol zitten. Bijzonder was wel dat er drie geisers tegelijkertijd gingen spuiten en dat was volgens de parkranger wel uniek. Daarna nog verschillende geisers, pots en springs bekeken en een paar leuke wandelingen gemaakt.

Wat een prachtig park is Yellowstone en we zijn er nog maar een dag.........

27 mei

En hoe prachtig het kon worden hebben we vanmorgen ervaren. Er was ons al verteld dat wanneer er veel auto's langs de weg staan en mensen fotograferen de kans groot is dat er een beer loopt. En dat gebeurde: vlak naast de auto liep een zwarte beer, nou ja hij heet zwarte beer maar de kleur van deze beer is bruin. Fantastisch zo'n beer op een paar meter afstand. We hebben er van genoten.

• 28 Mei 2013 - 07:00

Mirjam Z:

Wat een mooie verhalen weer. En die foto van die beer. Echt uniek!
    Fijn om weer wat te horen want ik begon mij bijna zorgen te maken over de radiostilte van jullie kant. Maar inderdaad heb je wel internet nodig natuurlijk.
    Fijn om te lezen en te zien dat jullie zo genieten!!!!!!
    Ga zo door, ga zo door :)

• 28 Mei 2013 - 08:12

Frieda:

Prachtige foto's! Geniet nog maar lekker van jullie vakantie.

• 28 Mei 2013 - 20:49

Harry:

Na een week geen 'WaarzijnHenkenEllen.Nu' was ik even bang dat jullie in een verdwaalde tornado waren opgegaan. Gelukkig zijn jullie nog van de partij en vermaken jullie jullie opperbest! Mooie plaatjes van Bryce Canyon en meneer Beer! Geniet er nog maar even van!

• 28 Mei 2013 - 23:26

Bart En Ruth:

Prachtig!
    Ik wil méér foto's (van die flora-en-fauna terminologie snap ik steeds minder; maak het eens visueel!).
    Jullie hebben het weer goed naar het zin lezen we wel. Fijn hoor! Bryce Canyon ziet er fantastisch uit trouwens.

• 01 Juni 2013 - 22:57

Marjan Ouwejan:

Schitterende foto's!
    Inderdaad gelukkig niet in die reuze tornado maar Snake river, beren- klinkt ook gevaarlijk!

Nog veel plezier verder!

• 03 Juni 2013 - 22:04

Anneke:

Geweldig.
    Mooie hoogtepunten met de bizons en de beer.